Arvid Aronssonille muutto Suomeen helmikuussa 2025 oli kova paikka.

– Päätöksestä (lähteä Linköpingistä) kului viisi päivää siihen, että olin uudessa joukkueessa. Voin sanoa, että se oli myrskyistä. Se ei ollut kovin hauskaa, Aronsson muistelee Hockeysverige.se:lle.

Siitä huolimatta Aronsson uskoo, että lähtö oli vielä hankalampi paikka hänen läheisilleen.

– Minun piti kertoa kaikille ystävilleni, että lähden Suomeen, ja kumppanini piti jäädä itse purkamaan asuntoa ja muuta sellaista. Se ei ollut kovin hauskaa.

Aronsson kokee kuitenkin muuton positiivisena asiana.

– Loppujen lopuksi halusin vain pelata jääkiekkoa ja tunsin, että se oli oikea askel minulle. Pitkällä aikavälillä se osoittautui myös erittäin hyväksi. Minulla on ollut siellä todella hauskaa. Suomalaiseen kulttuuriin on ollut erittäin helppo sopeutua.

Kiekko-Espoota reilun vuoden edustaneella Aronssonilla ei ole vielä sopimusta ensi kaudesta. 28-vuotias puolustava puolustaja on takuulla haluttu pelaaja Liigan pelaajamarkkinoilla.