Vuosi sitten helmikuussa Kiekko-Espooseen saapunut Arvid Aronsson on viihtynyt Suomessa, mutta näkee Liigan ja SHL:n olevan täysin eri tasolla keskenään.

– Kaiken kaikkiaan SHL on todella kaukana edellä, mutta meillä on silti ollut kaikki tarvittavat tilat ja tilat. Jos minun pitäisi sanoa jotain, mielestäni liiga on vähän kuin HockeyAllsvenskan, Aronsson arvioi Hockeysverige.se:lle.

Aronssonin silmissä Liigankin sisällä on suuria eroja.

– Yhtenä päivänä pelaamme Nokia Areenalla, joka on luultavasti Euroopan uusin ja paras areena. Seuraavaksi pelaamme Jukureita vastaan ​​Mikkelissä ja… Tingsrydin hallissa ei ole mitään vikaa, mutta sielläkin on enemmän tunnelmaa.

Ensi kauden työpaikkaansa vielä etsivä Aronsson ei pidä SHL:ää sen ammattimaisempana kuin Liigaa, mutta hänen mielestään suomalaiset seurat ovat rennompia.

– Menet sinne, katsot jääkiekkoa ja menet kotiin. Ruotsissa on erilainen areenakulttuuri, erilainen kannattajakunta. Siinä Ruotsi on erittäin hyvä.

Jatkonsa Aronsson pitää mysteerinä, mutta vaihtoehtoja vaikuttaa olevan.

– Tiedän, että pelaan jääkiekkoa ensi kaudella. En voi sanoa sen enempää. Tunnen oloni erittäin mukavaksi Suomessa. Olipa kyseessä Suomi, Ruotsi tai mikä vain, voin sanoa, että agenttini on auttanut minua erittäin hyvin näiden asioiden kanssa.