Video: Sportivo TV

Dallas Stars pyrkii nopeasti pääsemään jatkosopimukseen viime kauden parhaan pistemiehensä Jason Robertsonin kanssa.

Robertson on heinäkuun ensimmäisestä päivästä alkaen rajoitettu vapaa agentti, jonka jälkeen kaikki 31 muuta joukkuetta voivat alkaa tehdä tarjouksia yhdysvaltalaishyökkääjälle.

Starsin GM Jim Nill on vakuutellut jo talvesta alkaen, että Robertsonin kanssa pelaajasopimus tulee ennemmin tai myöhemmin maaliin ja organisaatio tekee kaikkensa, jotta sopimus saadaan tehtyä.

Robertson tienasi viimeisellä neljän vuoden sopimuksellaan 31 miljoonaa dollaria. Nyt hyökkääjä tavoittelee tietojen mukaan massiivista palkankorotusta.

ESPN:n mukaan Stars yrittää saada Robertsonin jatkosopimukseen kahdeksaksi vuodeksi 12 miljoonan dollarin kausipalkalla eli samaan rahaan kuin Mikko Rantasen.

Robertsonin pyynti on 14 miljoonaa dollaria kaudesta, mikä on varsin relevantti, kun puhutaan yhdestä sarjan parhaista maalintekijöistä.